بازار طلا دبی
نوشته شده توسط : فرید طهماسبی

Dubai



بازار طلای دبی




يکي از نقاط ديدني دبی که ساليانه تعدادي زيادي از گردشگران تور دبی از مناطق داخل و خارج امارات به سويش مي‌شتابند بازار طلای دبی است.دبی به علت داشتن یکی از بزرگترین بازارهای طلای جهان به شهر طلا در میان کشورهای دنیا مشهور می باشد. پرسه زدن در میان بازار قدیمی طلا از تجربیات به یاد ماندنی هر فرد است. خیابان باریکی که از دو طرف پوشیده از مغازه های طلا با جدیدترین طراحی ها می باشد. ویترین پوشیده از طلا و الماس بی شک هر فردی را به این بازارها می کشاند. جواهرات ساخت دست بشر و تراش الماس گرانبها در یک مجموعه بسیار خیره کننده است. این بازارها از مکان های زیبا برای خرید سوغات می باشد.در این بازار انواع طلا با اشکال و عیار های متفاوت یافت می شود . صورتی ،سفید ، زرد و حتی بنفش . تعداد زیادی مغازه در آن جا وجود دارد که نقره جات ، سنگهای بدل الماس و پلاتنیوم می فروشند . نرخ طلا در این بازارچه کمترین در دنیا است و براساس دست ساز و ماشین ساز بودن نرخ گذاری شده اند .
 بازار طلای دبی که یکی از مهمترین بازارهای معاملات طلا و جواهر دنیا  است که مهم نیست چه زمانی از روز به این بازار می روید، برای بازدید از این مجموعه عینک آفتابی خود را فراموش نکنید. داد و ستد طلا در پاییز سال 2007 این بازار به 23/5 میلیارد دلار رسید. گفته می شود در حدود 20 درصد از معاملات طلای دنیا در این بازار صورت می گیرد. 35 درصد از خرید کل این بازار توسط ساکنین منطقه و 65 درصد توسط گردشگران تور دبی انجام می شود.
اگر قصد خرید جواهرات را نداشته باشید، قدم زدن و تماشای طلا و سنگ های قیمتی این بازار به زحمتش می ارزد.
بازار طلا دبی به زبان عربی "سُوق اَلذَهـَب " یکی از مکانهای جذاب امارات متحده عربی میباشد . بازارها در دو لحاظ  جز جاذبه‌های شهر به حساب میاید این بازارها نه تنها به خاطر خرید و فروش و تجارت، بلکه به خاطر بازدید توریستان از آنها، شهرت خاصی دارا میباشد.
بازار طلا در منطقه الرأس در بر دیره واقع شده ‌است.
در هنگام غروب، این بازار بسیار پررونق و شلوغ می‌باشد. قیمت طلا در بازار طلا نیز نسبت به بسیاری از نقاط دنیا پایین تر می‌باشد.
تعدادی نانوایی نیز با تنورهای قدیمی در این بازار به پخت نان مشغولند. فروشگاه‌های کوچک پارچه فروشی نیز به فروش چادر بسیار زیبا با حاشیه‌های تزئین داده شده، شلوارهای گلدوزی شده و لباس‌های بلند عربی مشغولند. در گذرهاي پهن تر «بازار طَلا»، فروشگاه‌هايي را مشاهده مي‌کنيد که ويترين‌هاي خود را با انبوهي از گردنبند، انگشتر، النگو، گوشواره و سنجاق سينه پر کرده‌اند. بازارها در دو سوي خور از جمله جاذبه‌هاي شهر محسوب مي‌شوند اين بازارها نه تنها به خاطر خريد و فروش و تجارت، بلکه به خاطر بازديد گردشگران از آنها، از رونق خاصي برخوردارند.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: